Week 2 - Reisverslag uit Wietzendorf, Duitsland van Ilse Verschuren - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Wietzendorf, Duitsland van Ilse Verschuren - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Ilse

10 Juni 2015 | Duitsland, Wietzendorf

Ook de tweede week is al weer door midden. Vandaag zijn de eerste pinken over gegaan naar de nieuwe stal in Wietzendorf, hier volgt later nog een foto van. In de jongveestal moesten er pinken geselecteerd en omgezet worden, hierdoor kwam er plaats voor jongere kalfjes zodat ook de andere stallen weer bijgewerkt konden worden want alles stond best vol. Ook hebben we vanmorgen koeien droog gezet, deze lopen nu nog in de wei maar gaan deze week of volgende week ook naar de nieuwe locatie maar blijven wel in de wei lopen. Morgen kunnen we de kleine iglo's gaan uitmesten en schoonmaken voor de volgende kalfjes. Vrijdag komt de nieuwe trekker en dan is het weer weekend.

• 19 Juni 2015 - 10:03

Annemarie Van Der Velden:

Door het verplaatsen van de drachtige pinken naar Wietzendorf (waar we een oudere ligboxen stal huren) hebben wij eindelijlk meer plaats voor het jongvee. Kalveren die afgezet waren van de melk kondne eindelijk uit de iglos op stroh (waar ze tot 6 maanden blijven) en de kalveren van 6-8 maanden konden naar de jongvee stal (boxen en roosters). Deze verplaatsing van dieren scheelt veel tijd 's avonds en 's morgens met het voeren van kalveren. Hierdoor is Ilse ook sneller klaar met haar werk en kan ze Eric nog helpen met het schoonspuiten van de melkput na het melken. Ilse was aan het eind van week 2 goed ingewerkt en begreep de loopwegen ook betere waardoor het werk sneller klaar was. Ze doet haar werk erg naukeurig wat bij vooral bij de kleine kalfjes erg belangrijk is.
    Annemarie van der Velden