Laatste week - Reisverslag uit Wietzendorf, Duitsland van Ilse Verschuren - WaarBenJij.nu Laatste week - Reisverslag uit Wietzendorf, Duitsland van Ilse Verschuren - WaarBenJij.nu

Laatste week

Blijf op de hoogte en volg Ilse

05 Juli 2015 | Duitsland, Wietzendorf

Het weekend is weer voorbij. Morgen begint mijn laatste week. Het was een erg druk weekend omdat Erik wat ziek is, is er iemand anders komen melken en heeft Annemarie ook geholpen met melken en de kalfjes. Vrijdag ging daarom ook helaas feldrundfahrt niet door voor ons, daar baalde ik best wel van want daar had ik naar uitgekeken en het was mooi weer maarja. Vrijdag en zaterdag heb ik het hooi geschud. Vandaag zijn we naar sudsee camp geweest om daar in het meer te zwemmen dat was lekker verkoelend. Vanavond waren we lekker optijd klaar waarnaar het begon te onweren en een heel even een flinke bui maar veel regen is er tot nu toe niet gevallen. Het onweert nog wel. Voor komende week staat er nog veel op de planning maar ik moet ook nog veel aan school doen en vrijdag is het beurs. Zondag ga ik naar huis toe. Misschien dat ik deze week nog een bericht hier achter laat maar het is erg druk dus daarom heb ik ook weinig tijd om foto's te maken.

• 07 Juli 2015 - 11:20

Annemarie Van Der Velden:

Het is inderdaad de laatste dagen erg druk geweest en erg warm. Zaterdag hadden wij temperaturen van boven de 35 graden. Niet fijn voor ons om in te werken en nog erger voor de koeien. De koeien kwamen zaterdag avond hijgend de put in en vooral de verse groep had last van het warme weer. Gelukkig is onze stal vrij open en hebben wij weinig aan de melkproductie gemerkt.
    Wij merken de laatste dagen dat koeien die erbij zijn gekomen toch nog veel meer werk opleveren. Melken duurt wat langer, er kalveren meer koeien, we zijn nog niet helemaal klaar met verbouwen, Siggi onze nieuwe medewerker is nog niet helemaal ingewerkt, Ilse is net ingewerkt, het loopt nog niet optimaal. Gelukkig gaat het goed met de koeien die erbij zijn gekomen en wennen ze snel aan onze stal, voer en melkput. Helaas is er een koe uitgevallen, deze koe gaat vandaag naar de slacht omdat de zenuwen in haar rug beschadigt zijn. En grotere koe heeft waarschijnlijk op haar gesprongen toen de twee veestapels samen kwamen.
    Ilse is de laatste dagen druk geweest met schudden, opstrooien, kalveren voeren en koeien omdrijven. Ze had een paar keer wat kleine problemen met schudden wat ze zelf erg lastig vondt. Maschines gaan soms kapot en met werken gaat het niet altijd als gepland. Ilse hoeft haar echt niet schuldig te voelen, het kan iederen overkomen!
    Door de ziekte Eric zijn wij vrijdag niet naar feldrundfahrt gegaan; dit vonden wij erg vervelend voor Ilse en onze kinderen. Gelukkig hebben we zondag middag tijg genomen om naar het strand te gaan.
    Deze week zullen we Ilse meer tijd 's middags vrij geven om aan haar verslag te werken wat vrijdag ingelevert moet worden.
    Wat kunnen 6 weken snel gaan!!

• 07 Juli 2015 - 11:20

Annemarie Van Der Velden:

Wat kunnen 6 weken snel gaan!!