Eerste werkweek - Reisverslag uit Wietzendorf, Duitsland van Ilse Verschuren - WaarBenJij.nu Eerste werkweek - Reisverslag uit Wietzendorf, Duitsland van Ilse Verschuren - WaarBenJij.nu

Eerste werkweek

Blijf op de hoogte en volg Ilse

06 Juni 2015 | Duitsland, Wietzendorf

De eerste werkweek zit er zo goed als op. Het is veel werken op het bedrijf van smorgens 6 tot savonds 8 uur ongeveer. Omdat Annemarie zwanger is, neem ik haar werk over en dat zijn de kalfjes voeren. De kleine kalfjes staan in iglo's, de grote kalveren op stro en de pinken staan in de jongveestal. Als ik klaar ben met de kalfjes is Erik ook klaar met melken zodat we daarna kunnen eten. Savonds wordt er ook naar het melken gegeten. Het is de eerste week nog veel kijken en meelopen om te zien hoe alles werkt maar dat is niet erg. Het is een interessant bedrijf waar het wel druk is en alles nog op zn plaats moet komen omdat het nog veel lopen is doordat alle stallen vol zitten maar hier zal nog verandering in komen.

• 19 Juni 2015 - 09:48

Annemarie Van Der Velden:

De eerste week van Ilse was goed verlopen. Door Ilse haar ervaring op melkveebedrijven was ze vrij snel ingewerkt. Ook is zij erg geintereseerd in het bedrijf en werk en vraagt goede vragen. In huis past Ilse zich goed aan, ze is rustig en kan het goed met onze kinderen hebben. 's Avonds gaat ze optijd naar bed omdat ze er 'smorgens weer vroeg uit is. Wij hopen dat ze het naar haar zin heeft bij ons!
    Annemarie van der Velden